Entrevista a Iban López, Coordinador de la Base

23 de julio de 2014

SDC villalbes«Confiamos en el fútbol base y tratamos de convencer a la ciudad de que ése es el camino»

Ibán López (Monforte de Lemos, 02/05/1980) cumple una nueva temporada en la SD Compostela como Coordinador del Fútbol Base. Después de ejercer de segundo técnico del primer equipo en Preferente y Tercera y entrenar al equipo femenino, esta campaña se centrará de lleno en las categorías inferiores para desarrollar al máximo la filosofía de cantera del club santiagués.

-Para un coordinador de fútbol base, el verano debe ser la época de más trabajo…
-Se trata de una época con un tipo de trabajo diferente, orientado a la planificación y a la captación de niños a los que podamos formar en nuestra filosofía de trabajo. Pero eso no implica que sea una época de más trabajo. El trabajo es fundamental durante todo el año, siempre tratamos de exigirnos al máximo. Al no depender de un resultado y sí de una formación, no podemos limitarnos o escatimar en el esfuerzo, lo que no hagamos hoy, mañana no podremos hacerlo. Tenemos que conseguir darle todos los recursos posibles a los niños y a sus familias para conseguir el objetivo final: llevar jugadores hacía nuestro primer equipo y que estos nos lleven lo más arriba posible.

-La filosofía del Compos en ese sentido está clara…
-Desde hace un par de años, el club no se plantea nada que no sea orientado al fútbol de base. Entendemos que es el único camino que podemos seguir, confíanos en él y tenemos que tratar de convencer a la ciudad de que ése es el camino a seguir. El futuro del club pasa por tener jugadores formados y criados en nuestro fútbol base. Es algo que el club considera innegociable.

-¿Con cuántos equipos de categorías inferiores va a contar el club esta temporada?
-Esta temporada queremos contar con 1 equipo prebenjamín, 2 benjamines, 2 alevines, 1 infantil, 2 cadetes y 3 juveniles, que hacen un total de 11 equipos. Hace muy poco el club no tenía equipos de categorías inferiores y poco a poco estamos consiguiendo fortalecer nuestra estructura de base.

-¿Qué se siente al ver a un grupo importante de jugadores de la casa entrenar con el primer equipo?
-Es una satisfacción inmensa. Pero el objetivo no es que entrenen, sino que sean importantes en la primera plantilla. Estaremos contentos si algún día conseguimos un 80% de jugadores canteranos en la primera plantilla. Ahí respiraremos y nos relajaremos un poco, mientras tanto trabajaremos para que eso suceda. Manu Castiñeiras, Jimmy o Catú deben de servirnos como ejemplos de jugadores de aquí, que son muy importantes en la primera plantilla y que siempre dan una implicación del 100%.

-¿Ve a alguno con potencial para consolidarse en la plantilla?
-Tenemos varios que creo que van a consolidarse esta temporada. Desde el cuerpo técnico del primer equipo se confía en que siempre aparece un jugador que nadie cuenta con él y se convierte en pieza importante durante la temporada. Este año algún juvenil va a dar mucho que hablar, de eso estoy convencido. Los jugadores que está incorporando el club serán muy importantes en la formación de estos jugadores de base que trabajarán con la primera plantilla. Desde el trabajo y la humildad pueden aparecer varios futbolistas de la cantera de forma habitual en los campos de Segunda B.

-¿Iñaki Alonso, técnico que viene de fútbol vasco, donde se trabaja bien la base, parece que se adapta a la perfección?
-Es un lujo hablar con él y trabajar a su lado. Viene de una zona donde lo habitual es confiar en el trabajo de cantera, nos ayudará mucho de eso estoy convencido. Iñaki cree en esa forma de trabajar tanto como nosotros y, entre todos, trataremos de conseguir hacerle el camino lo más fácil posible a los jugadores de nuestro fútbol base. Eso sí, que nadie se engañe, no por ser jugador de la base vamos a regalar nada, simplemente trataremos de que tengan la oportunidad de demostrar su talento. Que se apueste por el fútbol base del club no implica que bajemos el nivel competitivo del primer equipo. El que piense que vamos a regalar oportunidades está muy equivocado, lo que haremos será formar jugadores para que sean importantes en el primer equipo.

-¿Qué puede ofrecer el Compostela que sea diferente?
-No tratamos de ser diferentes. Elegimos nuestra filosofía, creemos en ella y tratamos de convencer a la ciudad para que también crea. Nuestra idea esta basada en el esfuerzo, el talento y la defensa de valores, de nada nos vale formar buenos futbolistas si no formamos buenas personas. Tratamos de enseñarle desde pequeños el respeto que se le ha de tener al juego, que el rival es importante y por tanto merece todo nuestro respeto, que el árbitro es fundamental y debemos de respetarlo. Para nuestra filosofía necesitamos niños que se formen desde el respeto al juego, sabiendo que el esfuerzo es innegociable y nuestros entrenadores depurarán sus actitudes técnico-tácticas. Queremos personas que jueguen y compartan vestuarios en nuestro club durante mucho tiempo, esos serán los que nos lleven a ganar categorías deportivas en la primera plantilla y a consolidar el club entre los mejores.

-¿Desde el club se sueña con un equipo con mayoría de jugadores de la casa?
-El sueño de todo el club sería que todos los jugadores fueran formados en nuestro fútbol base. Sabemos que eso es muy difícil, hay muy pocos casos en el mundo, pero siempre hay espejos en los que mirarse como el Ajax o el Athletic Club. Esos son nuestros ejemplos. Debemos ir paso a paso, primero que empiecen a ser importantes, después ocupar el mayor número posible de plazas sub23 de la primera plantilla, y por último conseguir el mayor número de jugadores de nuestras categorías inferiores en el primer equipo.

-¿Y se marcan un plazo para alcanzar ese objetivo o no quieren tener prisa?
-No debemos marcarnos plazo, lo que debemos hacer y estamos haciendo es no escatimar en esfuerzo para conseguirlo. Debemos pelear contra todas las dificultades que el camino nos muestra, pero también hacerlo con la ilusión de defender a un club que tiene más de medio siglo de vida y que es para nosotros el más importante de Galicia, con todo lo que ello implica. En resumen, responsabilidad e ilusión.
Iban López (Monferte de Lemos, 1980) cumpre unha nova tempada na SD Compostela como Coordinador da Base. Despois de ejercer de segundo técnico do primeiro equipo en Preferente e Terceira e adestrar ó equipo femenino, esta campaña centrarase de cheo nas categorías inferiores para desenvolver ó máximo a filosofía de canteira do club santiagués.

-Para un coordinador de fútbol base, o verán debe ser a época de máis traballo…
-Trátase dunha época cun tipo de traballo diferente, orientado á planificación e á captación de nenos ós que poidamos formar na nosa filosofía de traballo. Pero eso non implica que sea época de máis traballo. O traballo é fundamental durante todo o ano, sempre tratamos de esixirnos ó máximo. Como non dependemos do resultado e si dunha formación, non podemos limitarnos a escatimar no esforzo, o que non fagamos hoxe, mañá xa non poderemos facelo. Temos que lograr darlle todos os recursos posibles ós nenos e ás súas familias para conseguir o obxectivo final: levar xogadores cara o noso primeiro equipo e que eles nos leven o máis arriba posible.

-A filosofía do Compos nese sentido está clara…
-Dende fai un par de anos, o club non se planteas nada que non sea orientado ó fútbol de base. Entendemos que é o único camiño que podemos seguir, confiamos nel e temos que tratar de convencer á cidade de que ése é o camiño que hai que seguir. O futuro do club pasa por ter xogadores formados e criados no noso fútbol base. É algo que o club considera innegociable.

-¿Con cantos equipos de categorías inferiores vai a contar o club esta temporada?
-Queremos contar con 1 equipo prebenxamín, 2 benxamíns, 2 alevíns, 1 infantil, 2 cadetes e 3 xuveniles, que fan un total de 11 equipos. Fai pouco o club non tiña equipos de categorías inferiores e pouco a pouco estamos conseguindo fortalecer a nosa estructura de base.

-¿Qué se sinte ó ver a un grupo importante de xogadores da casa adestrar co primeiro equipo?
-É unha satisfación inmensa. Pero o obxectivo non é que se adestren, senon que sexan importantes no primeiro plantel. Estaremos cotentos se algún día conseguimos un 80% de xogadores canteiráns no primeiro equipo. Aí respiraremos e poderemos relaxarnos un pouco, mentras tanto traballaremos para que eso non pase. Manu Castiñeiras, Jimmy ou Catú deben servirnos como ejemplos de xogadores de aquí, que son moi importantes no primeiro plantel e que sempre dan unha implicación do 100%.

-¿Ve a algún con potencial para consolidarse no plantel?
-Temos varios que creo que se van consolidar esta tempada. Dende o Corpo técnico do primeiro equipo confían en que sempre aparece un xogador co que nadie conta e se convirte nunha peza importante durante a tempada. Este ano algún xuvenil vai dar moito que falar, de eso estoy convencido. Os xogadores que está incorporando o club serán moi importantes na formación de estos xogadores de base que traballarán co primeiro plantel. Dende o traballo e a humildade poden aparecer varios futbolistas da canteira de forma habitual nos campos de Segunda B.

-¿Iñaki Alonso, técnico que ven do fútbol vasco, onde se trabilla ben a base, parece que se adapta á perfección?
-É un luxo falar con el e traballar ó seu lado. Ven dunha zona onde o habitual é confiar no traballo de canteira, axudaranos moito, de eso estou seguro. Iñaki cre nesta forma de traballar tanto coma nós e, entre todos, trataremos de conseguir facerlle o camiño máis fácil posible ós xogadores do noso fútbol base. Eso si, que nadie se engañe, non por ser xogador da base imos regalar nada, simplemente trataremos de que teñan a oportunidade de demostrar o seu talento. Que se aposte polo fútbol base do club non implica que baixemos o nivel competitivo do primeiro equipo. O que pense que imos regalar oportunidades está moi equivocado, o que faremos será formar xogadores para que sexan importantes no primeiro equipo.

-¿Qué pode ofrecer o Compostela que sexa diferente?
-Non tratamos de ser diferentes. Eliximos a nosa filosofía, cremos nela e tratamos de convencer á cidade para que tamén crea. A nosa idea está basada no esforzo, o talento e a defensa de valores. De nada nos vale formar bos futbolistas se non formamos boas personas. Tratamos de ensiñarlle dende pequenos o respeto que hai que ter polo xogo, que o rival é importante e por tanto merece o noso respeto, que o árbitro é fundamental e debemos respetalo. Para a nosa filosofía necesitamos nenos que se formen dende o respeto, sabendo que o esforzo é innegociable e os nosos adestradores depurarán as súas actitudes técnico-tácticas. Queremos persoas que xoguen e compartan vestiarios no noso club durante moito tempo, eses serán os que nos leven a ganñar categorías deportivas no primeiro plantel e a consolidar o club entre os mellares.

-¿Dende o club sóñase cun equipo con maioría de xogadores da casa?
-O soño de todo o club sería que todos os xogadores foran formados no noso fútbol base. Sabemos que é moi difícil, hai moi poucos casos no mundo, pero sempre hai espellos nos que mirarse, como o Ajax ou o Athletic Club. Esos son os nosos ejemplos. Debemos ir paso a paso, primeiro que empecen a ser importantes, despois ocupar o maior número posible de plazas Sub-23 do primeiro plantel e por último conseguir o maior número de xogadores das nosas categorías inferiores no primeiro equipo.

-¿Márcanse un prazo para intentar lograr o obxectivo ou non teñen presa?
-Non debemos marcarnos prazos, o que debemos facer e estamos facendo é non escatimar esforzos para conseguilo. Debemos pelexar contra todas as dificultades que o camiño nos mostre, pero tamén facelo coa ilusión de defender un club que ten máis de medio século de vida e que é para nós o máis importante de Galicia, con todo o que iso implica. En resumo, resonsabilidade e ilusión.

Youtube

Instagram Compos

Flickr Amadeo Rey

  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2
  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2
  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2
  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2
  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2
  • COMPOSTELA- 2 PONTEVEDRA- 2

Instagram Canteira

Twitter Canteira

Facebook

24 hours ago

SD Compostela
🎙️ 𝐑𝐝𝐏 | Pablo Antas 🗣️ O mediocentro tamén falou na previa á visita ao Real Oviedo Vetusta⚽️ O capitán, que volve ao equipo tras sanción, remarcou a necesidade de sumar, tras moito tempo, unha vitoria coma visitantes#VetustaCompos ... See MoreSee Less
Ver en Facebook

1 day ago

SD Compostela
🎙️ 𝐑𝐝𝐏 | Antón Permuy🗣️ PREVIA antes da visita ao Real Oviedo Vetusta, este sábado, ás 16.00 horas, no Requexón⚽️ O técnico destaca a melloría do equipo e centra o foco en conseguir a vitoria en terras asturianas#VetustaCompos ... See MoreSee Less
Ver en Facebook

4 days ago

SD Compostela
Este sábado, en Oviedo, só vale gañar para poder seguir na pelexa! 🩵🤍🆚 Real Oviedo Vetusta🗓️ 20.04.24⏰ 16.00🏟️ El Requexón 📺 www.youtube.com/@realoviedo#VetustaCompos ... See MoreSee Less
Ver en Facebook

4 days ago

SD Compostela
🗓️ 𝐏𝐋𝐀𝐍 𝐃𝐄 𝐓𝐑𝐀𝐁𝐀𝐋𝐋𝐎⚒️ Tralo gran esforzo de onte, os nosos regresan esta mañá ao traballo centrados no seguinte obxectivo, conseguir a vitoria ante o Real Oviedo Vetusta#VetustaCompos ... See MoreSee Less
Ver en Facebook

All contents © copyright SD Compostela. All rights reserved.